Åre

okej, då ska vi se om jag orkar skriva om hela veckan. :D
image16
Lördag: vi åkte med bussen klockan 06.00, vilket betyder att jag var gaanska trött. sov kanske 1-2 timmar på vägen upp. hela resan tog 12 timmar, (var ganska segt) men jag överevde. så vi kom fram kl 18.00 och då åkte vi och hämtade skidor mm. det tog ett bra tag så vi kom nog inte fram till huset förän 19.30-20.00.. tror inte att det hände s mycket mer den dagen, eller joo. sara, linda, jojjo, emelie och jag fick bästa rummet. vi hade eget badrum (med dusch!) okej, det va kanske inte jätte frächt. men ändå. :)
Söndag: åka skidor idag, såklart. ramlade sjukt mycket (jag överlevde) blev att leka lekar på kvällen, va ganska kul faktiskt. tro det eller ej. 
Måndag: åka skidor idag med, ramlade inte lika mycket den här dagen (jag gör framsteg, weei) blev kareoke sjungade på kvällen. till allas stora besvikelse (eller lättnad?) sjöng jag inte, men det gjorde emelie, linnéa, frida och madde m fl- hurra för dom. 
Tisdag: var kvar i huset denna dag, vad sjukt trött. gick upp vid 07.45, la mej igen vid 09.00 eller något liknande. sov till 13.00. det var behövligt. på kvällen åkte alla och kollade på en teater, helt okej va den. (gull med barnen). efter det åkte bussen vidare till ett fruset vattenfall, det var coolt (?) eller hur man nu ska utrycka sig. man fick även gå in i en iglo, det var najs. fanns massa rum och dom hade gjort stolar och kristalkronor av is. vi hade kvällsbön/-samling i ett stort rum i iglon, det va mys. förövrigt är alla kvällsböner/-samlingar sjukt mysiga. underbart att höra petter spela gitarr och malin sjunga.
Onsdag: ut i backen igen, tror inte att jag ramlade något den här dagen. hurra för det. underbart väder va det. en stor sol och inga moln, weei. tycker lite synd om alla som åkte till simhallen denna dag. men så är det.
Torsdag: åka skidor, åkte upp till toppen. vackert. bra väder på förmiddagen (det va då vi va på toppen) tog lite bilder, inga superbra. men det är minnen. åkte till 15.00, tog sen skidbuss till själva Åre gick ner till stadium och köpte mej en Åre-tröja (alla köpte rosa eller gröna, jag köpte en grå.)kostade 400 kronor, värt.
Fredag: snödag, satt i värmestugan mycket. åkte kanske 6 stycken åk för man såg typ inget. packade och städade hela eftermiddagen, bussen åkte från hustet 23.00. hemma på lördagen lite över 11.
hela veckan har varit mys, vill åka nästa år med :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0