tjuvlyssnat.se

Två tjejer ~16 sitter och pratar då den ena plötsligt får syn på en krona på golvet.
Tjej 1: Alltså, jag tror att det måste vara min turdag idag!
Tjej 2: Vadådå?
Tjej 1: Jo, när jag skulle ta bussen till stationen missade jag den eftersom jag letat efter ett hårspänne. Så jag fick gå till stationen i regnet, och gissa vad som hände när jag hade gått en bit?
Tjej 2: Du blev upplockad?
Tjej 1: Nej! Jag hittade hårspännet i fickan! Fatta tur, alltså.


En mamma och hennes tonårsdotter sitter på en bänk och skalar varsin apelsin. Plötsligt suckar dottern högt och tungt.
Mamman: Vad suckar du för då?
Dottern: Jag suckar för att det så kallade demokratiska Sverige som numera säger sig vara borgerligt fortfarande fortsätter att tjata om A-kassan dag ut och dag in, när vi svenskar i regel bryr oss mer om miljöförstöringen och den globala uppvärmningen, som borde vara politikernas första prioritering.
Mamman: Eh... va?
Dottern: Nej, jag suckar för att jag inte får upp skalet på apelsinen...
Två tjejer ~16 sitter och väntar på bussen.
Tjej 1: Jag har tänkt berätta en grej för dej ganska länge nu...
Tjej 2: Öh, okej. Vadå?
Tjej 1: Jag är gravid!
Tjej 2 (hysterisk): VA? Seriöst? Du kan inte mena allvar, när ska du föda barnet?!
Tjej 1: April april...
Tjej 2 (förvånat): VA? Den här månaden?? Din mage har ju typ inte växt nåånting, du måste kolla upp det där...
En tant ~70 kliver på bussen. Hon spanar in människorna runtomkring, går fram till ett litet barn ~7 och pekar samtidigt på en punkare ~18.
Tanten (halvskriker): Passa dig lilla flicka, om du inte borstar tänderna så äter han upp dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0