tjuvlyssnat.se

Två killar ~19 gör armhävningar inne på Centralen. När de är klara reser de sig upp igen.
Kille 1: Så, nu får vi äta.
En kvinna ~37 och hennes dotter ~4 står vid ett bord där en man säljer rengöringsmedel för hemmet. Kvinnan ska precis köpa en burk när hon inser att hon inte har kontanter.
Kvinnan: Åh nej, jag har tyvärr inte kontanter. Jag kommer snart, ska bara till bankomaten.
Dottern: Men mamma, du har inga pengar, du har aldrig pengar. Mamma, du är ju fattig!
Kvinnan (till försäljningsmannen): Alltså, hon gör alltid såhär. Vad ska jag göra? Hon skämmer ju ut mig!
Det är fysiklektion och läraren går igenom krafter. Han har ritat upp en kloss på tavlan.
Läraren: Vilka krafter påverkar denna kloss?
Elev: Graviditeten.
En mamma ~40 och hennes dotter ~4 står och väntar i kassakön.
Flickan (efter att ha funderat en stund): Hur många människor finns det egentligen på jorden?
Mamman: Kanske 6 miljarder.
Flickan (verkar inte nöjd med svaret utan funderar vidare och frågar sedan): Har du räknat med dig och mig då?
En tjej ~18 går förbi ett gäng killar ~22. En av killarna böjer sig fram och nyper tjejen i rumpan.
Tjejen (skriker): VAD TROR DU ATT DU HÅLLER PÅ MED?!
Killen: Men va' fan, slappna av lite!
Tjejen: Du, ge mig EN anledning att inte ge dej en örfil!
Killen: Jag slår tillbaka!
Tjejen (skamset): Okej, det var en ganska bra anledning...
Tjejen går snabbt därifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0