mariannelund

idag är sista dagen i mariannelund med syster. har saknat henne, så det har varit roligt att vara här nere i ett par dagar.

kom ner i fredags, ca klockan halv 3 i Vimmerby. där gick vi runt ett tag, det fanns endel söta små butiker. syster köpte min födelsedagspresent, som jag valde ut själv. det är bäst så. sen bra det av till mariannelund, åt lite och hälsade på en mängd olika människor. kommer verkligen inte ihåg vad alla heter.
på kvällen var det grillning vid en sjö, jätte mysigt.

igår, lördag, gick jag och syster på en promenad. jätte fint. mariannelund är mycket mindre än sturefors, men det finns mycket mer att se. det finns en jätte härlig allé (älskar alléer), jätte fina broar (även kallade kärleksbroarna) och ett vallenfall. det ni.
lite senare åkte vi till ett stället som hette skruehatten och skuregata = skapligt högt berg och en gång med 50 meter bergvägg på sidorna. det var ganska häftigt.
efter det bar det av till eksjö och bio. vi såg på änglar och demoner, den var inte jätte bra och inte dålig. sådär lagom fisjummen. haha.

idag, söndag, hinner vi nog inte göra så mycket. mitt tåg går vid halv tre och nu är kvart över 12. lunch vid 1. och så ska jag hinna packa ihop också.
kommer hem runt fyra, då måste jag städa och plugga. kanske inte så rolig avslutning på en härlig helg.

Kommentarer
Postat av: Anonym

sådär lagom fisjummen tihi /nea

2009-05-17 @ 13:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0