time is on our head

tisdagar = kort och ganska slapp dag. otroligt skönt efter en jobbig måndag. slutade vid 2 och var hemma halv tre. tur att jag hann med två-bussen. det är det sämsta med att bo på "landet", bussarna går så sällan. annars trivs jag ganska bra i lilla sturefors. nära till vatten. nära till tystnad. 

och jag måste erkänna att jag trivs ganska bra i klassen nu. mycket bättre än förut. har kanske fått mer tålamod i sommar. trivs ganska bra med allt egentligen. älskar min kamera, och just nu känner jag att jag har endel som jag vill fota. dock inget jag vill måla, och det vore ju kul om jag kunde komma igång med det igen. och så vore det ju bra om jag kunde börja träna lite igen. fast jag vet inte hur det blir med den saken. hade lovat mej själv att springa i sommras, och det gick ju inte så överdrivet bra. men jag har ju ridningen iaf, fast bara en gång i veckan. lite surt, men jag tror faktiskt inte att jag skulle orka ha en häst. faktiskt. stallet varje dag liskom. nej, det skulle vara perfekt typ 3 dagar i veckan. super. och jag borde äta bättre. där kan mycket förbättras. och jag borde plugga mer, men det går inte heller så bra. men det funkar ju tydligen ändå. trots att jag glömde engelskan hemma.

jag tror att många tänker för mycket (och endel för lite) på framtiden. man kan ju inte styra allting. och man kan inte göra allting perfekt. jag tycker att fler borde uppskatta mer i vardagen. det borde jag också. alla små saker som gör livet värt att leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0