tjuvlyssnat.se

från tjuvlyssnat.se

En man ~45 står vid kassan och ska beställa.
Mannen (till tjejen i kassan ~17): Ja du, finns det något lite nyttigare du kan rekommendera?
Tjejen (lite förvånat): Du vet att det här är McDonalds va?

Ett gäng äldre kvinnor ~70 sitter och småpratar vid ett bord i väntan på maten.
Kvinna 1: Gun är så himla snäll och mysig!
Kvinna 2: Ja, verkligen snäll och mysig!
Kvinna 3: Gun är död!

Två fjortistjejer ~16 sitter och diskuterar.
Tjej 1: Men alltså, de som kommer från Göteborg kallar man ju för göteborgare. Och de från Stockholm för stockholmare. Vad kallar man de från Lappland egentligen?
Tjej 2 (efter en stunds funderande): Post-its!
Tjej 1 (tveksamt): Eh... Va?
Tjej 2: Ja, alltså. En lapp. En Post-it-lapp... Liksom...
Resan fortsätter under tystnad.

En tjej och en kille ~18 sitter och äter.
Tjejen: Jag är förresten kär!
Killen: Oj, det gick fort. Tell me the story!
Tjejen: Jag såg på Twilight och nu är jag helt kär i Robert Pattinson...
Killen (uppgivet): Nej, inte du också! Vi män får faktiskt komplex!
Tjejen (drömmande): Han är så sexig, nu vill jag verkligen ha en vampyrkille.
Killen: Jag vet inte en enda tjej som inte har blivit förvrängd av den där jävla vampyrfilmen. Den borde fan förbjudas, den rubbar liksom hela ekosystemet av människor. Det är inte så att vi kommer dö ut av kärnvapenkrig eller växthuseffekten, ni kvinnor kommer vägra ha sex med män bara för att de inte är Robert Pattinson!

En trött mamma sitter med sin dotter ~6.
Dottern: Gissa vilket djur jag tänker på?
Mamman (trött): Lejon?
Dottern: Nej.
Mamman: Gris?
Dottern: Nej.
Mamman: Elefant?
Dottern: Nej. Det är ett djur som finns i Sverige.
Mamman: Björn?
Dottern: Nej.
Mamman: Älg?
Dottern: Nej. Det gillar när det är varmt.
Mamman: Orm?
Dottern (nu också trött): Det var kvalster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0