12.17

dålig uppdatering på ett par dagar, så nu kommer en snabb sammanfattning:

i fredags cyklade vi till tinnerö med klassen och gjorde lite olika uppgifter. ganska slappt eftersom vi hade så bra väder. och som jag förutspådde hade jag världens träningsvärk. det släppte lite under dagen, men ont gjorde det.
vi slutade halv 3, då fick vi ta oss tillbaka till stan hur vi ville. men jag hade lånat cykel av skolan, så jag var ju tvungen att åka tillbaka dit. tog bussen hem som gick halv 4 och var hemma vid 4. känns lite surt att sluta skapligt tidigt och inte vara hemma fören 1 ½ timme senare. men så är det. träffade petter och josef på bussen, så pratade med dom. tror aldrig jag har pratat så mycket under en dag i hela mitt liv. jag var sså trött att jag bara pratade utan att säga någonting vettigt.
när jag kom hem ringde syster så då pratade jag med henne en stund. hon gjorde mej sjukt avundsjuk eftersom hon var på väg ner till gbg för att så håkan hellström på liseberg. och jag var hemma.
fixade till mej och gick bort till madde, det blev mycket prat och skrat + dirty dancing. en mycket lyckad kväll.

lördag och jag gick upp vid 8 efter att ha sovit omkring 6 timmar. åkte till stallet, eftersom jag kom mycket tidigare än vad jag behövde satte jag mej och pluggade en stund. efter ett tag kommer det ett par stallkatter och hoppar upp i mitt knä, mys på hög nivå. jag = katt tant.
mellan 12 och 4 är jag borta vid örsäter och hjälper till i serveringen. en stor del av dom timmarna spenderades utanför serveringen och kollade på tävligen istället. farmor och farfar hämtade upp mej och körde mej till sturefors, väntade på att jag skulle duscha och plocka lite innan dom släppte av mej i stan. jag går upp till nea och äter taccos med tjejerna, sminkar mej och fixar håret lite snabbt innan vi går mot alternativ. träffar folket, men det var inte samma drag som det brukar vara. det var inte lika mycket folk och det gör ju ganska mycket för stämningen. jag träffade några av dom tjejerna som va hos madde kvällen innan, mycket roligt. det visade sig att min moster ät gudmor till en av dom. världen är liten.

efter alternativ tar jag, nea, linnea, jerker och mattias bussen hem till mej, vi möter upp josef och äter vitlöksbröd i mängder. tjejer som spexar blev det också.
idag är det söndag och folket åkte hem för en timme sedan. idag blir det plugg och städning. och jag kanske får sova ett par timmar.

det blev ingen kort sammanfattning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0