det snurrar i min skalle

dagarna har gått fort. två dagar i skolan och helgen är snart slut.

det var segt att komma tillbaka till skolan, man är ju nästan tröttare nu efter lovet än vad man var innan. men det var ändå skönt med slappis-start, tre timmar i datasalen. vi jobbade med astronomi som redovisades på fredagen. eftermiddagen var lite tuffare med tre språk lektioner.
efter skolan hämtade mamma och pappa upp mej,  och vi åkte och kollade på färg och tapeter till köket.

fredag och jag är ännu tröttare än på torsdagen om det är möjligt. har ett par hål, och allmänt onödig skoldag. efter skolan möter jag upp med Emilia och hänger med hem till Tellebo. jag känner mej nästan som hemma där, jag börjar till och med hitta i köket.
iallafall, framåt kvällen bar det av till labohov och "leffe-kväll". leffe är vårat namn på kladdkaka med ngn sjukt god kola/chokladsås på. mumma.

annars har jag inte gjort alls mycket i helgen, vi har börjat måla om så det är lite kaos här hemma. luktar målarfärg och ligger papp, penslar, målarburkar överallt. det ger mej huvudvärk. surrar lite smått.

nu ska jag försöka komma igång med pluggandet som jag har skjutit upp till kvällen.

bilder från 7 jan




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0